Badania

dodane przez: Marta

Data dodania: 24.08.2016

Każdy kto prowadzi biznes chce, by jego klient był zadowolony. Tylko taki klient pomaga się rozwijać, tylko taki sprawia, że biznes się kręci. A jak to wygląda z tą satysfakcją klientów w turystyce? Spójrzmy na wyniki badania satysfakcji turystów* w Polsce.

 

Wniosek No. 1

 

Ogólna satysfakcja z pobytu w Polsce jest wysoka. Średnia wartość wskaźnika dla turystów krajowych wynosi 4,2 w pięciostopniowej skali. Nieco wyższy wskaźnik (4,3) dotyczy turystów zagranicznych.

 

Nasz komentarz: Dobry punkt wyjścia. Zadowoleni turyści mają pozytywne wspomnienia z wyjazdu, a te często są motorem do organizowania wyjazdów o podobnych charakterze. Człowiek z natury niechętnie podejmuje zmiany, bo po co zmieniać coś co jest dobre? Skoro turyści wrócili zadowoleni z pobytu, to jest duża szansa, że pojawią się ponownie.

 

Wniosek No. 2

 

Zdecydowana większość turystów, zarówno krajowych jak i zagranicznych chętnie wybrałaby się ponownie na wyjazd, z którego niedawno wróciła – aż 8 na 10 turystów chciałoby taki wyjazd powtórzyć.

 

Nasz komentarz: A nie mówiłam? To jest informacja, która buduje branżę turystyczną. W takich warunkach można pokusić się o budowanie długofalowych planów i strategii. Skoro turyści chętnie by wrócili, to znaczy, że im się podobało, ale to znaczy też, że...

Warto pomyśleć o tym, aby następnym razem ich czymś przyjemnym zaskoczyć.

W przypadku campingu sprawa jest prosta - może to być wyremontowany budynek recepcji, nowe ławki czy otwarcie małej cukierni z własnymi wyrobami. W makro skali warto pomyśleć o ciekawym, innowatorskim sposobie zwiedzania okolicy i obcowania z tradycją jak np. degustacja lokalnych potraw czy występy lokalnych artystów.

 

Wniosek No. 3

 

Ogólne zadowolenie turystów nocujących na campingu lub polu namiotowym to 3,9 (na możliwe 5,0) wśród turystów krajowych i 4,2 wśród zagranicznych.

 

Nasz komentarz: Mogłoby być lepiej. No, ale od czegoś trzeba zacząć. Polacy są bardziej sceptyczni w swojej ocenie. Może zagraniczni turyści są bardziej tolerancyjni, może mają mniejsze oczekiwania albo może przez grzeczność nie chcieli w badaniu być za bardzo krytyczni. Nie ważne, co jest przyczyną tej różnicy. Dbając o wyższy standard usług, dbacie o zadowolenia każdego turysty niezależnie od narodowości.

pole namiotowe Przywidz

 

Wniosek No. 4

 

49% turystów zagranicznych jest skłonna polecić swojemu znajomemu spędzenie wakacji w Polsce. Mieszkańcy krajów starej Unii Europejskiej oraz Niemiec są wśród turystów zagranicznych najbardziej skłonni do promowania walorów Polski.

  

Nasz komentarz: Prawie połowa badanych poleciłaby nasz kraj - to dobra wiadomość. Pytanie natomiast, dlaczego druga połowa by tego nie zrobiła. Czy to jest kwestia atrakcji turystycznych, pogody czy oferowanych usług? Trudno jednoznacznie stwierdzić. Prawda jest jednak taka, że na dwie pierwsze kwestie wpływ macie raczej niewielki, żeby nie powiedzieć, że żaden, w odróżnieniu od usług, które oferujecie turystom. Jeśli zatem chcecie pokusić się o przekonanie tych nieprzekonanych, to nie pozostaje Wam nic innego, jak wziąć się do pracy i szukać nowych rozwiązań. My chętnie pomożemy!

 

 

Wniosek No. 5

 

Prawdopodobieństwo polecania spędzenia wakacji w Polsce wśród turystów nocujących na campingach lub polach namiotowych znacznie różni się wśród turystów krajowych, a zagranicznych (wartości odpowiednio -4 i 16).

 

Nasz komentarz: Zastanawiająca jest ta dysproporcja. Nam, Polakom, zdecydowanie bardziej się nie podoba. Pytanie, czy to jest kwestia samej formy nocowania na campingu czy opinia spowodowana jest konkretnym campingiem, na którym był ankietowany. Prawda jest taka, że sama kultura spędzania wolnego czasu na campingu - niezależnie czy pod namiotem, w przyczepie, czy w kamperze - na zachodzie i północy Europy jest o wiele bardziej popularna niż u nas. Może tutaj należało by upatrywać się przyczyny tej różnicy zdań.

 

Wniosek No. 6

 

Dla krajowych turystów najważniejsza jest atmosfera pobytu i bezpieczeństwo, a zaraz potem koszt całego wyjazdu, czystość i zakwaterowanie. Dla zagranicznych turystów z kolei na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo, atrakcje i koszt całego wyjazdu, a zaraz potem atmosfera i czystość.

 wiadro i przybory do sprzątania

 

Nasz komentarz: Z wszystkich wymienionych rzeczy podkreśliłabym bezpieczeństwo i czystość - dwie bardzo ważne kwestie szczególnie na campingu. Jak o nie dbacie? Czy na teren Waszego campingu mogą wejść osoby postronne czy tylko goście? Czy macie monitoring? Czy posiadacie apteczkę w recepcji? Czy Wasz personel przeszedł szkolenie pierwszej pomocy? Czy posiadacie sejf bądź skrytki, gdzie goście mogą chować swoje kosztowności? A jak dbacie o czystość? Czystość to nie tylko sanitariaty, ale też kosze na śmieci, schludna i przyjemna recepcja, zadbany teren zielony...

Jeśli do tej pory myśleliście, że te rzeczy są nieistotne, to jesteście w błędzie. Nie lekceważcie ich, bo mają one kluczowe znaczenie dla Waszych klientów.

Wniosek No. 7

 

Krajowi turyści najbardziej zadowoleni są z atmosfery pobytu, atrakcji turystycznych, bezpieczeństwa i przyrody. Największy wzrost zadowolenia zanotowany został w przypadku zakwaterowania. Zagraniczni turyści natomiast najbardziej zadowoleni są z atrakcji turystycznych i kosztu całego wyjazdu, a także z zakwaterowania, bezpieczeństwa i atmosfery pobytu.

 

Nasz komentarz: Jest bezpiecznie i jest fajna atmosfera, a standard zakwaterowana w coraz większym stopniu zadowala oczekiwania turystów. Nic dodać, nic ująć - poza jedną kwestią. Dla Polaków w większości jest drogo, a dla turystów zagranicznych - tanio. Dysonans, który będzie trudno złagodzić.

 

Wniosek No. 8

 

Co ciekawe, turyści krajowi zdecydowanie częściej niż zagraniczni przypisują dużą wartość do pogody podczas wyjazdu. Dla 81% Polaków pogoda jest istotna podczas wyjazdu, podczas gdy tylko 57% turystów zagranicznych jest podobnego zdania.

 

Nasz komentarz: Jesteśmy głodni słońca. Wszyscy. Słońce to synonim wakacji. Nic więc dziwnego, że dobra pogoda podczas urlopu, to słoneczna pogoda. Deszcz jest w stanie skutecznie zepsuć nawet najlepiej zaplanowane wakacje.

deszcz

Gdzie jak gdzie, ale decydując się na wakacje na campingu, klient bierze na siebie potencjalne ryzyko złej pogody wraz z konsekwencjami. Nie każdy jest w stanie tak zaryzykować. Doceńcie tych odważnych. Niepogoda jest Waszym wrogiem. Niestety nie macie na nią wpływu. Jednak są pewne kroki, które możecie podjąć, aby choć w pewnym stopniu pomóc Waszym gościom, kiedy pada. Czy na Waszym campingu są altany lub inne zadaszone miejsca, gdzie spokojnie można sobie posiedzieć, zjeść posiłek lub pograć w planszówkę? Czy jest kawiarenka, gdzie można wykorzystać deszczową chwilę na małe, słodkie co nieco? Czy Wasza recepcja to okienko jak w kasie biletowej na dworcu czy pomieszczenie, gdzie można wejść i spokojnie załatwić wszystkie kwestie administracyjne? Wierzcie mi, nie ma nic gorszego niż wypełnianie formularzy stojąc w deszczu podczas gdy recepcjonista siedzi w ciepłym i suchym pomieszczeniu.

 

cdn...

---------

*Artykuł powstał w oparciu o Badanie satysfakcji turystów krajowych i zagranicznych zlecone przez Polską Organizację Turystyczną, a przeprowadzone przez firmę PBS Sp z o.o. latem 2015 roku na próbie badawczej 1000 osób. (tutaj możesz pobrać raport z badania)

Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi w mediach społecznościowych!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Camping to nie tylko namiot czy przyczepa. To już dawno nie śpiwór i menażka. Camping to wolność, bliskość natury i aktywny styl życia. Camping to życiowa ciekawość, to otwartość na ludzi i świat, to gotowość na przygody. Hello life! Hello Camping! Welcome to our world!

Koncept narodził się w naszych głowach ©, a technologicznie obsługuje Empressia

Polub nasz fanpage