Badania

dodane przez: Marta

Data dodania: 02.09.2016

Tekst z części pierwszej zawierał interesujące Was kwestie? Przeczytacje także poniższe wnioski. Miłej lektury.  

 

Wniosek No. 9

 

Możliwość porozumienia się z Polakami jest dla turystów zagranicznych bardzo ważnym aspektem.

 

Nasz komentarz: Brak efektywnej komunikacji frustruje, a kiedy zależy nam na czasie wręcz denerwuje. Jeśli zatem chcecie, aby zagraniczni turyści odwiedzali Wasz camping, to nie pozostaje nic innego jak uczyć się języków obcych bądź zatrudniać personel, który włada nimi chociaż w komunikatywnym stopniu. Zadbajcie również o tłumaczenie strony internetowej, formularzy meldunkowych czy plakietek informacyjnych na campingu (lub posługujcie się piktogramami).

A może warto przygotować mini rozmówki dla Waszych zagranicznych klientów i wręczyć je w formie prezentu pierwszego dnia?

W ten sposób upieczecie dwie pieczenie na jednym ogniu - z jednej strony ułatwi Wam to komunikację z gośćmi, a z drugiej - sprawicie wrażenie troskliwych i pomysłowych gospodarzy, którzy zrobią wiele, aby zagraniczny klient czuł się na campingu dobrze.

 recepcja

 

 

Wniosek No. 10

 

Turystów krajowych najbardziej do podróżowania po Polsce zachęcają piękne krajobrazy (77%), natura i przyroda (70%) oraz zabytki i miejsca związane z historią (68%). Dla obcokrajowców motywacją są liczne zabytki i miejsca związane z historią (64%) oraz relatywnie niskie ceny pobytu (61%).

 

Nasz komentarz:  Burzliwa historia naszego kraju działa jak magnez, przyciąga Polaków i turystów z innych państw. Dla tych drugich jest też przy okazji tanio, więc chętnie z tego korzystają. A skoro ceny ich nie odstraszają, to może warto zastanowić się nad ofertami specjalnymi dla takich gości jak np. ekstra wycieczki do ciekawych miejsc z Wami w roli przewodnika, który pokaże, opowie i załatwi formalności.

Pokażcie Waszą okolicę z innego strony, rzućcie na nią inne światło - nawiążcie współpracę z lokalnymi wytwórcami, przedsiębiorcami i artystami.

rekodzielo

Turysta jest otwarty na nowe doznania, czasami trzeba mu tylko to doznawanie ułatwić.

 

 

Wniosek No. 11

 

Polscy turyści częściej niż zagraniczni spędzają w Polsce wakacje powyżej 14 noclegów, odpowiednio 27% i 14%. Natomiast obcokrajowcy chętniej niż Polacy spędzają urlop od 4 do 7 noclegów, odpowiednio 38% do 29%.

 

Nasz komentarz:  Czy na bazie własnego doświadczenia z prowadzenia campingów jesteście w stanie te dane potwierdzić? Zastanawialiście się, jak zachęcić turystów zagranicznych do tego, aby zostali dłużej? Może warto podsunąć ciekawe pomysły na zagospodarowanie czasu lub na alternatywny odpoczynek w okolicy? Samodzielne planowanie urlopu to jedno, a interesujące sugestie od lokalnych mieszkańców to drugie. Może zatem warto zainspirować gości do zrobienia czegoś ponad plan? Wręczyć mapkę z lokalnymi atrakcjami? Pokazać pomniki natury w okolicy? itd. Nie ma nic do stracenia...

 

 

Wniosek No. 12

 

Najczęściej odwiedzane przez polskich turystów województwa to pomorskie (38%), warmińsko-mazurskie (27%) i zachodnio-pomorskie (17%). A wśród zagranicznych turystów to mazowieckie (39%), pomorskie (24%), wielkopolskie (24%) i małopolskie (18%).

 

Nasz komentarz:  Nic nowego - jak na wakacje w Polsce to nad wodę. Ten trend utrzymuje się już od wielu lat. Bardzo dobrze obrazuje to chociażby mapa campingów w Polsce. Północna część kraju ma najlepszą ofertę pod tym kątem. Zagraniczni turyści preferują odwiedzanie miast takich jak Warszawa, Trójmiasto, Poznań i Kraków.

Może zatem camping miejski to nie taki zły pomysł? No bo czy każdy camping musi być nad wodą lub w lesie?

 

Wniosek No. 13

 

Krajowi turyści najchętniej wyjeżdżają nad morze (45%), w dalszej kolejności nad jezioro/rzekę (42%), do lasu (38%), do miast (33%) i w góry (31%). Podczas gdy turyści zagraniczni zdecydowanie preferują pobyt w mieście (75%).

 

namiot w lesie

Nasz komentarz:  Jako uzupełnienie punktu poprzedniego. W sumie nic nowego, a jednak daliśmy się zaskoczyć faktem, że statystyczna większość Polaków preferuje wyjazd do lasu niż w góry. I tak jak Bałtyku nie przesuniemy i nie sprawimy, że na południu kraju powstanie plaża, tak pozostałymi atrakcjami natura obdarzyła nasz kraj w miarę sprawiedliwie. Biorąc pod uwagę, że krajowy turysta lubi spędzać czas praktycznie wszędzie, to błędne wydaje się założenie, że camping zda swój egzamin jedynie nad morzem.

 

 

Wniosek No. 14

 

Główny cel wyjazdu to odpoczynek i odwiedziny u krewnych i znajomych, a zwiedzanie, rozrywka i kontakty towarzyskie to główne zajęcia podczas pobytu w Polsce. Turyści zagraniczny o wiele chętniej niż polscy chodzą na zakupy (44% vs 32%).

 

Nasz komentarz:  Nie dziwi fakt, że skoro dla obcokrajowców jest u nas tanio, to chętnie robią u nas zakupy. I tutaj pytanie do Was: czy nie warto wyjść Waszym klientom - obcokrajowcom naprzeciw i zaoferować np. jednodniowej wycieczki do centrum handlowego, czegoś w stylu: "My Was zawieziemy i przywieziemy, a Wy się po prostu dobrze bawcie".

 


Wniosek No. 15

 

Polscy turyści podczas wakacji głównie nocują u krewnych lub znajomych (45%) albo wynajmują kwatery prywatne (42%). Na campingach nocuje 9% badanych. Turyści zagraniczni nocują również u krewnych i znajomych, zdecydowanie chętniej niż Polacy decydują się na nocleg w hotelach 4- i 5-gwiazdkowych. Camping wybiera 6% badanych.

 

Nasz komentarz:  Nocowanie u krewnych i znajomych to dobry sposób na odświeżenie relacji międzyludzkich, to też skuteczny sposób na zmniejszenie kosztów wyjazdu. Stąd nie dziwi fakt, że jest to ulubiona forma noclegu. Procent badanych wybierających zakwaterowanie na campingach nie zwala z nóg. Może zatem warto coś zmienić w ofercie, aby przekonać do tej formy wypoczynku także innych turystów? Sprofilowanie może być dobrym rozwiązaniem, czyli nastawienie się na wybranego klienta - rodzina z dziećmi, grupy przyjaciół, seniorzy czy np. turyści podróżujący z psem.

 

kieliszki z winem

Warto także pomyśleć o campingach odpowiadających standardem

hotelom 4- i 5-gwiazdkowym.

Koszt wynajmu kampera, a rezerwacji pokoju w dobrym hotelu może okazać się podobnym wydatkiem, więc jeśli sanitariaty, recepcja i otoczenie będą na porównywalnym, wysokim poziomie, to może i stały bywalec drogich hoteli skusi się na odmianę.

 

---------

Artykuł powstał w oparciu o Badanie satysfakcji turystów krajowych i zagranicznych zlecone przez Polską Organizację Turystyczną, a przeprowadzone przez firmę PBS Sp z o.o. latem 2015 roku na próbie badawczej 1000 osób. (tutaj możesz pobrać raport z badania)

Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi w mediach społecznościowych!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Camping to nie tylko namiot czy przyczepa. To już dawno nie śpiwór i menażka. Camping to wolność, bliskość natury i aktywny styl życia. Camping to życiowa ciekawość, to otwartość na ludzi i świat, to gotowość na przygody. Hello life! Hello Camping! Welcome to our world!

Koncept narodził się w naszych głowach ©, a technologicznie obsługuje Empressia

Polub nasz fanpage