Storytelling

dodane przez: Marta

Data dodania: 30.08.2016

To nie chwilowa moda, ani kaprys, ani przypadek. Nasze miejsce na ziemi to Garda, jej północne wybrzeże. Jeździmy tam regularnie od 7 lat. Czasami jest to miejsce docelowe, a czasami robimy tam tylko przystanek. Niezależnie od charakteru wizyty, zawsze czujemy się tam jak w domu.

Dlaczego jest nam tak dobrze?

• Jest tam wszystko, czego do szczęścia potrzeba. Jest krystalicznie czysta woda, są góry i cyprysowa zieleń. Pogoda jest dynamiczna - raz upał, raz ulewa. Przeżyliśmy tam grad i burzę, zmagaliśmy się z wiatrem. Od koloru do wyboru... Nie przeszkadza nam to zupełnie.
  • Jest ulubiona kawiarnia Flora z pierwszej klasy gelato, jest tiramisu i pyszna kawa. Jest pizza najlepsza na świecie - taka z rukolą i ricottą, są pyszne owoce morza...
  • Można iść na romantyczny spacer we dwoje albo można spędzić czas wśród ludzi. Plastik- fantastik nie przeraża, nie zasypuje, nie przygniata...
  • Można jeździć rowerem, wspinać się i chodzić po górach. Można pływać na desce, łódce bądź kajakiem, uprawiać jogę, medytować...
  • Można rozwiązywać krzyżówki, czytać książkę, grać w scrabble, rozkoszować się melodią włoskiego języka i chłonąć południowy luz...

RIVA DEL GARDA ITALY

Tylko tyle i aż tyle...

Pomimo, że w okolicy jest sporo campingów, my zawsze gościmy na tym samym: Al lago. Nie jest to camping o najwyższym standardzie, ale za to jest czysty i w dobrej lokalizacji, z wyjściem bezpośrednio na jezioro, które zawsze zapiera nam dech w piersiach. Przyznaję, jeździmy tam trochę z przyzwyczajenia, trochę z sentymentu i trochę z wygody, bo wiemy, czego możemy się spodziewać.

Widok na GARDA LAKE

Z zalet campingu, jak już wspomniałam, zdecydowanie wygrywa bliskość jeziora i widok, jaki czeka na każdego gościa. Na uwagę zasługuje również serce campingu, czyli budynek, który jest jednocześnie recepcją, kawiarnią i hotelikiem. Sam budynek pochodzi z XIX wieku, wnętrze jest natomiast odremontowane i prezentuje się okazale.

Garda Al Lago zdjecie budynku

Garda Al Lago recepcja

Garda Al Lago kawiarnia

Minusem jest zdecydowanie brak papieru i mydła w sanitariatach. Wiem - szczegół, ale istotny! Na początku z zawstydzeniem chodziłam z rolką papieru toaletowego, potem już człowiek się do tego przyzwyczaja. Pewnego rodzaju utrudnieniem jest także fakt, że ciepła woda do zmywania jest tylko w jednym kranie. Zawsze powoduje to swoistą walkę nie o ogień, ale o ciepłą wodę. Przegrany myje tłuste talerze w zimnej albo musi swoje odstać. Jasiek dodałby pewnie, że mógłby być plac zabaw albo jakaś ciekawa strefa dla dziecka.

Będąc już któryś raz nad Gardą mamy utarte ścieżki, ale za każdym razem zapuścimy się trochę w nieznane i damy się zaskoczyć. Okolica jest na tyle ciekawa, że chyba będziemy musieli odwiedzić to miejsce jeszcze z dobrych kilka razy, aby zobaczyć wszystko. W tym roku dużo jeździliśmy rowerami - wdrapaliśmy się, aby zobaczyć turkusowe jezioro Tenno i zwiedzaliśmy ościenne miejscowości. Trasy rowerowe są tam dobrze oznaczone, idealne dla rodzin z dziećmi.

Tenno rower

Garda wycieczka rowerowa

Bike

Jaśko potwierdza, a z jego zdaniem trzeba się już liczyć, bo ma całe 12 miesięcy doświadczenia życiowego. Nad Gardą bowiem obchodziliśmy jego pierwsze urodziny. My mu oferowaliśmy pierwsze zdmuchnięcie świeczki, a on nam swoje pierwsze kroki... Taki deal to nam się podoba!

JAS

Garda urodzinowy piknik

Czas w tak fajnym miejscu strasznie szybko leci. Pakowaliśmy się z żalem... No, ale komu w drogę, temu czas... i ruszyliśmy dalej. Kierunek Szwajcaria.

Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi w mediach społecznościowych!

Tagi dla tego artykułu:

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Camping to nie tylko namiot czy przyczepa. To już dawno nie śpiwór i menażka. Camping to wolność, bliskość natury i aktywny styl życia. Camping to życiowa ciekawość, to otwartość na ludzi i świat, to gotowość na przygody. Hello life! Hello Camping! Welcome to our world!

Koncept narodził się w naszych głowach ©, a technologicznie obsługuje Empressia