Łukasz - żyje chwilą i uczy tego innych. Lubi ludzi, ludzie lubią jego. Camping kocha przede wszystkim za TE momenty i chwile, które sprawiają, że czuje się szczęśliwy w 100%.
W 2015 roku w Polsce mieszkało ponad 960 tys. osób z miesięcznym dochodem brutto powyżej 7100 zł. W tej grupie znajdowało się aż 43 tys. osób, które można zaliczyć do kategorii HNWI (ang. high net worth individuals) posiadających płynne aktywa o wartości przekraczającej 1 mln dolarów – szacowała firma KPMG w szóstej edycji raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce - polskie marki premium i luksusowe". Co z tego wynika?
Oznacza to, że osób które stać na luksus przez duże L, jest coraz więcej.
Być może część z nich, w miejsce ekskluzywnych hoteli bądź ośrodków SPA, wybierze właśnie Wasz camping? By przybliżyć Was do realizacji tego celu warto pamiętać o kilku bardzo istotnych kwestiach.
Po pierwsze: indywidualizacja czyli usługi uszyte na miarę klienta
W krawiectwie funkcjonuje określenie o nazwie bespoke. W praktyce jest to rozmowa pomiędzy krawcem, a klientem. Nie chodzi tu wyłącznie o cenę czy czas wykonania przyszłego produktu. Chodzi o poznanie potrzeb klienta, jego styl, preferencje i zachowania. Bespoke to wiedza, wchodzenie „w skórę klienta” i troska o detale. Zastanówmy się wspólnie, jak tę praktykę przełożyć na realia biznesu campingowego?
W korporacjach utarło się powiedzenie „Klient na pierwszym miejscu”. W tym krótkim stwierdzeniu jest bardzo dużo prawdy. Camping premium? Bez praktykowania powyżej maksymy, raczej możecie o nim zapomnieć.
Indywidualizacja polega na pytaniu, rozmawianiu, odpowiadaniu na wszelkie – nawet z pozoru banalne – pytania.
Indywidualizacja ma za zadanie sprawić, by klient czuł się u Was wyjątkowo, jak w domu. Nieakceptowalne są postawy roszczeniowe, kłótnie lub zły humor. Camping premium? Pamiętajcie o tym.
Po drugie: unikalność oferty
Wyróżnij się lub zgiń! To znane powiedzenie nawet po latach ma wielką moc. Tak też, powinno być z Waszą przyszłą marką premium. Ważne by Wasz camping był wyjątkowy na rynku i wyróżniał się na tle konkurencji. Klient marki premium ceni sobie unikalność oferty. Może to być m.in.:
- Camping dla aktywnych połączony z sauną, siłownią na świeżym powietrzu i mini SPA,
- Camping dla rodzin ze zwierzętami z salonem groomerskim i zajęciami z dogoterapii,
- Camping dla kulinarnych odkrywców z mini barem serwującym lokalne i ekologiczne produkty, w którym odbywają się pokazy kuchni molekularnej, a dietetyk każdego dnia jest do dyspozycji gości,
- Camping dla ludzi ceniących spokój, w którym znajduje się wypożyczalnia książek, ogród kwiatów i pomieszczenia do masażu.
Bez względu na to jakie cechy będą określać Wasz campingowy biznes ważne by owiane były nutą czegoś specjalnego. Współcześni klienci szukają nowości i wyjątkowości. Jeżeli odpowiecie na ich potrzeby, droga prowadząca do celu – campingu marki premium – jest coraz krótsza.
Po trzecie: jakość
Zgodnie z definicją internetowej encyklopedii zarządzania:
Jakość oznacza poziom doskonałości produktu lub usługi oraz ich zdolność do zaspokojenia potrzeb klientów.
Camping premium? Jeśli tak, zadbaj o niuanse. W tym celu warto zaangażować swoich klientów w proces budowy nowej tożsamości campingu. Pytaliście już swoich klientów co sądzą o toaletach, recepcji, placu zabaw, jakości posiłków w mini barze oraz ciszy nocnej? Jeśli nie, zapewniam, że warto. Realizację własnych pomysłów i wizji, warto rozpocząć od włączenia opinii najważniejszych osób w Waszym biznesie – a więc klientów. Stąd krótka droga do budowy mostów jakości, które łączyć będą Wasz camping z czekającymi po jego drugiej stronie wczasowiczami.
Jakość przejawia się ponadto w najdrobniejszych szczegółach. Przypomnijcie sobie sytuacje, kiedy byliście niezadowoleni z obsługi bądź marka, którą cenicie, nie uwzględniła Waszych sugestii. Jak się wtedy czuliście? Jakie myśli przychodziły Wam do głowy? Zapewne sytuacje, o których obecnie myślicie, wyryły się na długo w Waszej pamięci. Prawdopodobnie były one wynikiem złej jakości obsługi lub niewsłuchiwania się w Wasze oczekiwania itp.
A jak dowodzą badania - jeden niezadowolony klient zniechęci aż jedenaście osób do skorzystania z produktów lub usług danej marki.
Camping premium?
Jeśli odpowiedzieliście twierdząco na każde z trzech kwestii, pora na przywołanie złych praktyk w pamięci i próba przekucia ich w wartość dla Waszego klienta. Camping marka premium. To brzmi dumnie! A więc do dzieła.