Rynek

dodane przez: Łukasz

Data dodania: 01.02.2017

Ferrari, Rolex, Prada czy Louboutin… Co łączy te marki? Unikalność, wyjątkowość, pasja i ekskluzywny charakter. A Wy? Myśleliście już o tym jak Wasz campingowy biznes wprowadzić na czerwony dywan z lśniącą przypinką w klapie marynarki lub broszką z napisem 'prestiż'? Jeśli jeszcze nie, to ten artykuł jest właśnie dla Was.


W 2015 roku w Polsce mieszkało ponad 960 tys. osób z miesięcznym dochodem brutto powyżej 7100 zł. W tej grupie znajdowało się aż 43 tys. osób, które można zaliczyć do kategorii HNWI (ang. high net worth individuals) posiadających płynne aktywa o wartości przekraczającej 1 mln dolarów – szacowała firma KPMG w szóstej edycji raportu „Rynek dóbr luksusowych w Polsce - polskie marki premium i luksusowe". Co z tego wynika?

Oznacza to, że osób które stać na luksus przez duże L, jest coraz więcej.

Być może część z nich, w miejsce ekskluzywnych hoteli bądź ośrodków SPA, wybierze właśnie Wasz camping? By przybliżyć Was do realizacji tego celu warto pamiętać o kilku bardzo istotnych kwestiach.

 


Po pierwsze: indywidualizacja czyli usługi uszyte na miarę klienta


thread 1383249 1920

W krawiectwie funkcjonuje określenie o nazwie bespoke. W praktyce jest to rozmowa pomiędzy krawcem, a klientem. Nie chodzi tu wyłącznie o cenę czy czas wykonania przyszłego produktu. Chodzi o poznanie potrzeb klienta, jego styl, preferencje i zachowania. Bespoke to wiedza, wchodzenie „w skórę klienta” i troska o detale. Zastanówmy się wspólnie, jak tę praktykę przełożyć na realia biznesu campingowego?

 

W korporacjach utarło się powiedzenie „Klient na pierwszym miejscu”. W tym krótkim stwierdzeniu jest bardzo dużo prawdy. Camping premium? Bez praktykowania powyżej maksymy, raczej możecie o nim zapomnieć.

Indywidualizacja polega na pytaniu, rozmawianiu, odpowiadaniu na wszelkie – nawet z pozoru banalne – pytania.

Indywidualizacja ma za zadanie sprawić, by klient czuł się u Was wyjątkowo, jak w domu. Nieakceptowalne są postawy roszczeniowe, kłótnie lub zły humor. Camping premium? Pamiętajcie o tym.

 

Po drugie: unikalność oferty


Wyróżnij się lub zgiń! To znane powiedzenie nawet po latach ma wielką moc. Tak też, powinno być z Waszą przyszłą marką premium. Ważne by Wasz camping był wyjątkowy na rynku i wyróżniał się na tle konkurencji. Klient marki premium ceni sobie unikalność oferty. Może to być m.in.:

 

  • Camping dla aktywnych połączony z sauną, siłownią na świeżym powietrzu i mini SPA,
  • Camping dla rodzin ze zwierzętami z salonem groomerskim i zajęciami z dogoterapii,
  • Camping dla kulinarnych odkrywców z mini barem serwującym lokalne i ekologiczne produkty, w którym odbywają się pokazy kuchni molekularnej, a dietetyk każdego dnia jest do dyspozycji gości,
  • Camping dla ludzi ceniących spokój, w którym znajduje się wypożyczalnia książek, ogród kwiatów i pomieszczenia do masażu.

 

Bez względu na to jakie cechy będą określać Wasz campingowy biznes ważne by owiane były nutą czegoś specjalnego. Współcześni klienci szukają nowości i wyjątkowości. Jeżeli odpowiecie na ich potrzeby, droga prowadząca do celu – campingu marki premium – jest coraz krótsza.

 

Po trzecie: jakość

 

Zgodnie z definicją internetowej encyklopedii zarządzania:

Jakość oznacza poziom doskonałości produktu lub usługi oraz ich zdolność do zaspokojenia potrzeb klientów.

Camping premium? Jeśli tak, zadbaj o niuanse. W tym celu warto zaangażować swoich klientów w proces budowy nowej tożsamości campingu. Pytaliście już swoich klientów co sądzą o toaletach, recepcji, placu zabaw, jakości posiłków w mini barze oraz ciszy nocnej? Jeśli nie, zapewniam, że warto. Realizację własnych pomysłów i wizji, warto rozpocząć od włączenia opinii najważniejszych osób w Waszym biznesie – a więc klientów. Stąd krótka droga do budowy mostów jakości, które łączyć będą Wasz camping z czekającymi po jego drugiej stronie wczasowiczami.

 

Jakość przejawia się ponadto w najdrobniejszych szczegółach. Przypomnijcie sobie sytuacje, kiedy byliście niezadowoleni z obsługi bądź marka, którą cenicie, nie uwzględniła Waszych sugestii. Jak się wtedy czuliście? Jakie myśli przychodziły Wam do głowy? Zapewne sytuacje, o których obecnie myślicie, wyryły się na długo w Waszej pamięci. Prawdopodobnie były one wynikiem złej jakości obsługi lub niewsłuchiwania się w Wasze oczekiwania itp.

A jak dowodzą badania - jeden niezadowolony klient zniechęci aż jedenaście osób do skorzystania z produktów lub usług danej marki.

Camping premium?

Jeśli odpowiedzieliście twierdząco na każde z trzech kwestii, pora na przywołanie złych praktyk w pamięci i próba przekucia ich w wartość dla Waszego klienta. Camping marka premium. To brzmi dumnie! A więc do dzieła.

Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi w mediach społecznościowych!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

Camping to nie tylko namiot czy przyczepa. To już dawno nie śpiwór i menażka. Camping to wolność, bliskość natury i aktywny styl życia. Camping to życiowa ciekawość, to otwartość na ludzi i świat, to gotowość na przygody. Hello life! Hello Camping! Welcome to our world!

Koncept narodził się w naszych głowach ©, a technologicznie obsługuje Empressia

Polub nasz fanpage